luni, 11 ianuarie 2021

Adi




Adi muia pâine-n apă pentru câinii străzii
și-mi căuta pisicile de purici
vorbea în țipete ascuțite și fura din lanul de porumb
frângea bucăți de soare să-și prindă-n păr
așa cum frângea știuleții-n două
când se terminau de fiert

mirosul cald al pereților 
și cetaceele din baie
în spatele canapelei se-ntindeau 
coloane de reviste home deco
cu grandoarea marelui zid chinezesc
într-o zi Adi va avea 
un loc al ei

Adi n-avea facultate dar știa cum
merge lumea mai bine decât alții
știa de toți și de toate
să facă acte, să dea telefoane
nu-i era teamă de bărbații care
plecau duhnind seara de la gater
odată cu bivolii și vacile satului

țin minte dacia roșie la ușa căreia
radu și-a prins degetele la
boxa căreia răsunau manele vechi în
portbagajul căreia ședeau
bidoane cu apă aduse direct
de la izvorul minunilor

păi am crescut cu Adi și
am trăit minuni de tot felul 
la masa ei am învățat cum să prind
tăiețeii din supă
în fața casei ei am văzut 
prima și ultima mea stea căzătoare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu