luni, 22 martie 2021

necrolog ornitologic

 

1. să le aperi

eram mică și alergam țipând
să sperii ulii ce pândeau deasupra grădinii
în diagramele venn ale unor morți premature
câte găini n-am găsit fără cap
prea grele de la dragostea bunicii
să poată fi cărate spre ceruri

2. să le plângi

eram mică și alergam țipând
tata împușcase o gaiță
să nu cumva să ne ucidă puii de găină
mi s-au prins de fiecare geană
penele albastre ale bietei
spânzurate de sârma pe care atârnau
hainele la uscat
a rămas acolo mult și bine
macerându-se în propria putoare
la gleznele verii

3. să nu minți

eram mică și alergam țipând
toți puii de găină fuseseră uciși de coțofene
în ziua în care tata m-a făcut
mincinoasa familiei.
îi ridica din iarba crudă de picioare,
în buchete.
unde i-a cărat n-am văzut,
mi se încețoșaseră ochii
de vină

4. să țipi și să alergi

eram mică și alergam țipând

cățeaua legată în lanț prinsese

puica mea preferată

și-acum o sfârteca cu vervă

turbată de singurătate

confetti somatice celebrându-i

evadarea de la splin.

a fost prima și singura dată când,

strigând după ajutor,

mi-a ieșit pe gură numele tatei


>

să le aperi, să le plângi, să nu minți,
dar să țipi și să alergi, copile
ferește-le și ucide pentru ele ;
să moară au voie doar la mâna grea
a stăpânului
ale cărui degete ocrotitoare
leagă picioare cu sfori de rafie
înnodate în fundițe
înainte să taie capul.
primește, doamne, jertfa asta
ia ce-ți întinde mâna asta groasă
de călău
îți pun un suflet înapoi în palmă
iar tu-mi îndeși promisiunea
zilei de mâine între dinți.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu