marți, 6 aprilie 2021

saudade

 


în urmă cu câțiva ani mi-ai trimis
o piesă de ed sheeran
‘uite, asta nu-i așa de rea’ ai zis
acum o aud printre raioanele
supermarketului la care mergeam
cel mai des cu tine
și din fața vitrinelor cu covrigi
mă privește fix o colegă de-a ta din liceu
care știa dintotdeauna c-am fost împreună

mi-am dat seama devreme că
nu are rost să mă ascund de tine
că universul te va scoate din
fiecare buzunar în calea mea
oriunde aș păși în orașul ăsta
care duhnește a formol și-a fericirea noastră

vina noastră că am botezat fiecare colț de stradă
cu numerele de la pantofii
ce pășeau mereu în sincron
mereu ancorați la două inimi siameze
acum mă urmărește amintirea unor morți
ce împărțeau lumină trotuarelor
ca două felinare

după ce mi-am terminat cumpărăturile
am mai hoinărit puțin printre conserve
în caz c-aveai să vii
dar n-ai venit

așa că am plătit produsele de post
‘mulțumesc, o zi faină’ i-am zis casierei
și-am pufnit în plâns când s-a deschis ușa



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu